Akármennyire szeretnénk elkerülni, sajnos az utóbbi időben több baleset is történt raliversenyen. Az alábbiakban a legutóbbi események rövid híradását olvashatod el.
2000. július Veszprém rali
Az Olaszfalu–Tés szakasz célja előtt R. M. Fordjával kicsúszik a pályáról és halálra gázol egy az út közelében a fűben fekvő lányt. Az áldozatot mentőhelikopterrel szállítják a veszprémi kórházba, de súlyos koponyasérülései miatt életét már nem lehet megmenteni.
2000. június Fehérvár-Kisbér rali
A harmadik idei versenyen, a Fehérvár–Kisbér ralin az ászári gyorsasági szakasz után az időellenőrző állomáson álló ifj. Angyalfi, Büki kettős Subarujába hátulról belerohan az Elek, Iványi páros Mitsubishije. Az első autó elgázol egy férfit és a pilóta, ifj. Angyalfi édesanyját. Mindketten súlyos sérüléseket szenvednek.
2000. április Esztergom rali
"A Prímás szigeten egyébként - szokásoknak megfelelően - egy gombostűt sem lehetett leejteni, telt ház figyelte az év első versenyén rajtolókat. A parádés nyitányon szerencsére baleset nem, mindössze egy apróbb incidens történt. Az egyik kanyarban kicsúszó Lada nekiütközött egy fának, és a kocsiról lerepülő karosszériadarab/kő (?) könnyebben megsebesített egy közelben álló kislányt. Az ifjú szurkolót a mentő ugyan kórházba szállította, ahol azonban megállapították, hogy a sérülés 8 napon belül gyógyuló, nem veszélyes, nem hagy nyomot."
(Forrás: Az Esztergom rali hírlevele)
Szombaton azonban súlyos baleset történt. A negyedik, Őrisáp-Bajna aszfaltos gyorsaságin a pálya vége felé az 56-os rajtszámú piros Honda Integra kicsúszott a pályáról és elütött egy ott álló hölgyet, aki súlyos fej- és lábsérüléseket szenvedett, életveszélyes állapotba került. Azonnal a tatabányai Szt. Borbála kórház intenzív osztályára szállították, ahol később életét vesztette.
"Április 7-én hemzsegtek a szigeten a nézők. A kurta prológ, bő egy kilométeres hosszával, fordított rajtszám-sorrendben kissé megkésve indult útnak. De beindult, ahogy annak indulnia kellett. A Trabantok átszelték a szigetet, majd jöttek a "nagyok", Skodák, Ladák, Hondák... Aztán néma csend. Egy kisodródó autó követ hányt a nézők közé s egy kisgyermek feje betörött. Egy kisgyermeké! Mit keres egy apróság ott? Ott, ahova a kő repülhet? Ott, amerre az autó sodródik? Mit keres ott egy néző? De mit keres ott leginkább egy gyermek!? Apró testét a mentős tette az autóba, míg a nézők jót szórakoztak a rendőrökkel, rendezőkkel. Nem lett komolyabb baj, de ott volt a fekete árny, az ostoba nézői magatartás." (...)
"Szombaton aztán ismét rajt. Aszfalt, gyors és gumiktól síkos fehér aszfaltok. Gyönyörű verseny, elemi küzdelem az első pontokért. Aztán Bajnára tartott a gyors, amikor a piros Honda kereke vadul blokkolt az utolsó kanyar előtt. Egy 30 éves hölgy súlyosan megsérült. Ezt a ralit örökre magával viszi. És megint ott voltak, ahová az autók csúszhatnak. A fizikai tételekkel igazolható veszélyes zónában. Miért nincs hatalom, belső parancs, hogy önmagunk urai legyünk?"
(Forrás: Fehérvár-Kisbér Rallye Magazin)
1999. szeptember OMP Miskolc rali
Ismét akadályba ütközött az elsőosztályú ralibajnokság egyik párosa. Az autó és legénysége már nem először találkozott eléje kitett akadályokkal, olyanokkal, amelyek nem voltak a pályára valók. Első alkalommal 1999 júliusában, a Veszprém ralin ütköztek a két keréknyomba kitett kövekkel, amelyek valamennyire megviselték az autót is, de a pilótákban nagyobb nyomot hagyott a dolog. Az eset a verseny végeredményét nem befolyásolta. De a szeptember eleji Miskolc ralin újból megtörtént: ismeretlenek egy méretes gerendát állítottak keresztbe a pályán, amely ismét nem annak része volt, és megint ugyanaz a páros elé. Feltételezésekbe bárki bocsátkozhat, amellett azonban nem szabad elmenni, hogy ez akár komolyabbra is fordulhat!!! A pontegyenlőség miatt az idei bajnokság sorsa a Mecsek ralin dől el, de akkor ki tudja mi kerülhet bárki elé a pályán - és ez akár az életébe is kerülhet!!!
Senki sem tudhatja biztosan, ki rakja ki az akadályokat, ez viszont a bajnokságnak olyan mesterséges befolyásolása akar lenni, amelyről nem tudhatjuk, hol fordul elő mégegyszer, és újra ilyen szerencsésen kerülnek-e ki belőle a versenyzők. A renitens nézők visszafogása mellett az Interneten, valamint a kékszalaggal is mindenkit arra hívunk fel, hogy ügyeljen a pálya szélén a biztonságra!!!
1999. április Salgó rali
A 25. Salgó ralit április 16. és 18. között rendezték meg Salgótarjánban és környékén. Tudvalevőleg igen rossz idő volt a hétvégén, hideg volt, és végig esett az eső. Ilyen rossz körülmények között az egyébként is veszélyessé váló túlbuzgó szurkolás kifejezetten életveszélyessé vált. A versenyzők viszonylag óvatosan mentek, nem voltak olyan bevállalósak, mert tudták, hogy a pálya amúgy is nehéz, most csúszik is, a nézőközönség pedig egyre elvakultabb. Ennek ellenére több apróbb baleset is történt a hétvégén könnyebb és súlyosabb sérültekkel. A rendezés igen sokat késett a balesetek és az információhiány miatt is. Több gyorsaságit etapra tettek. Az abszolút esélyese, ifj. Tóth János három szabálytalan, fegyelmezetlen nézőt került ki, s így tört ki a felfüggesztése; ez a verseny végét jelentette számára. A végső lökést pedig a vasárnapi Mogyorósorom-Szuha 12. gyorsaságin történtek adták meg. A futam előtt a Safety Car végiggördült a pályán - "a felső részen esik a hó, a cél felé esik az eső, mindent rendben találtam" - mondta a bordó Alfa Romeo 146-os vezetője. Az első autók teljes sebességgel leértek Szuhára, ám ... az egyik kisodródó autó elütött egy nézőt, aki az újraélesztések ellenére életét vesztette. A rendezőség leállította a versenyt, a bennmaradt autók egy fekete zászlót lobogtató rendőrségi Opel Astra mögött gördültek végig az etapra tett Kazár-Inászó szakaszon, a baleset áldozatának emlékére. Szolgáljon a tragikusan végződő rali mindannyiunk okulására!
1999. márciusában rendezett esztergomi versenyen Gy. J. egy Lada Samarával lehajt az útról, és elüt két kempingszékben ülő nézőt.
1998. június 14-én a miskolci futamon Szőlősardónál egy Alfa Romeo volánja mögött az ugyancsak versenyző K. L. halálra gázol a leszalagozott pályán belül álló, bámészkodó fiatal fiút.
1998. július 4-én M. L. Mitsubishijével fának ütközik, amely előtt egy férfi áll. Az áldozatnak egyik lábát amputálják.
1995. április 22-én a 22. Salgó ralin a kisterenyei körgyorsaságin T. A. Zsigulija átesik egy szalagkorláton, ahol elgázol egy fiatal lányt. Az autósportszövetség ekkor határozatot hoz, hogy körversenyt csak mélyített vagy lezárt pályán lehet rendezni.
1991. június 23-án félbeszakad a 2. Express rali, mert a szántódpusztai gyorsasági szakaszon egy kanyar utáni egyenesben a Lipták, Ajtai páros Lancia Integráléja a fák közé rohan. A navigátor a helyszínen életét veszti, a pilótát életveszélyes állapotban szállítják kórházba. Az elmúlt évtizedben ez volt az egyetlen olyan baleset, amelyben versenyző vesztette életét.